Wer bin ich und wenn ja, wie viele?

Was denken Diskordier, und wenn ja wie viele?
Antworten
Benutzeravatar
Bwana Honolulu
Hausmeistens|Hausmeister|Hausmeisterin
Beiträge: 12200
Registriert: 8. September 2010, 10:10
Disorganisation: Aktion 23, Zimmer523, GEFGAEFHB, ddR, Fractal Cult, EHNIX, The ASSBUTT
Wohnort: leicht verschoben
Pronomen: er/ihm
Kontaktdaten:

Wer bin ich und wenn ja, wie viele?

Beitrag von Bwana Honolulu »

Ja, alter Witz, der Spruch, mittlerweile auch ein Buchtitel. Aber darum geht's gar nicht. Es geht um das hier:
LukeTheDuke hat geschrieben:How do we know who we are?
With the help of a hammer-wielding scientist, Jennifer Aniston and a general anaesthetic, Professor Marcus du Sautoy goes in search of answers to one of science's greatest mysteries: how do we know who we are? While the thoughts that make us feel as though we know ourselves are easy to experience, they are notoriously difficult to explain. So, in order to find out where they come from, Marcus subjects himself to a series of probing experiments.
He learns at what age our self-awareness emerges and whether other species share this trait. Next, he has his mind scrambled by a cutting-edge experiment in anaesthesia. Having survived that ordeal, Marcus is given an out-of-body experience in a bid to locate his true self. And in Hollywood, he learns how celebrities are helping scientists understand the microscopic activities of our brain. Finally, he takes part in a mind-reading experiment that both helps explain and radically alters his understanding of who he is.
BBC-Doku, selbst noch nicht gesehen

[BBvideo 640,390][/BBvideo]
Hab' jetzt selbst nur den (hier verlinkten) ersten der vier Teile gesehen, aber... schon interessant, könnte spannend werden.
Wenn ich schon der Affe bin, dann will ich der Affe sein, der dem Engel auf's Maul haut. XD
‒✴△♀ ✴ө△ʘ!
Seine Quasarische Sphärizität, der Bwana Honolulu,
Überbefehlshabender des Selbstmordkommandos Ω,
Herrscher über alles, alles andere und wieder nichts,
Urgroßpapapapst und Metagottkaiser in Zimmer523,
Grand Admirakel der berittenen Marinekavallerie zur See,
Reichsminister für Popularpodicifikation,
Hüter des Heiligen Q.
Antworten